fredag, mars 14, 2008

melodifestivalblogg. no no

Jag tycker melodifestivalen är orättvis. Jag tänker nu ta mitt kollektiva svenska schlagersamvete på allvar och ställa frågorna som jag aldrig förstått:
  1. Hur kan det vara en omröstning om bästa melodi? Det går ju att rösta på sista deltagaren så fort de första tonerna från första låten klangar ut i etern. Vem har hört den sista melodin då? Nä det är orättvist!
  2. Veckan innan final får ju alla låtarna spelas... Men spelas de lika mycket i antal minuter eller i antal gånger? Spelas de jämt fördelat i alla kanaler? Nä, det är djupt orättvist, återigen!
  3. Det är även orättvist att jag försöker putta detta spektakel i sank med mina grävande frågor. Jag som "knappt" tittar och åtminstone inte röstar. Jo jag rösta ju på Amanda. Go for it Amanda. Nä förresten, det är oxå orättvist för det var en annan tävling...
orättvist var ordet

1 kommentar:

Anonym sa...

Melodifestivalen har ju spårat ur totalt numera.

Förr räckte det att höra tio taskiga låtar en gång för att rösta fram bidraget som skulle tävla för Sverige. Nu tvingas man höra favorit-i-repris flera veckor, för alla låtar är lika mediokra. Och, kan du tänka dig, det är alltid fel låt som vinner!

De låtar som röstas ut kan dessutom få en ny chans i Andra chansen??? Nej, jag ser noggrannt till att hitta någon annan kanal på lördagkvällarna. (Att jag dessutom inte lyssnar på radio gör mitt liv ganska melodifestivalfritt.)