onsdag, december 19, 2007

samma granvisa i år igen...

Uppdraget slutfört, jag har varit och köpt en fin gran.
Men det blev samma visa i år igen...
Jag platsar en gång per år i den blinkande generationen.

Det är inte så att jag inte kan klarar av brottningsmatchen med julgransljusen så att dessa ljusen de blinkar. Nä, det är själva transporten av granen som sänder signaler ut till mina medtrafikanter att här kommer det en gubbe som inte klarar av sin bil.

Det är ju på det lilla viset att när jag skall hämta hem granen i bilen går det ju inte att stänga bagageluckan. Granuslingen är ju för lång. Det kunde väl någon tänkt på. Och då när själva färden pågår så gungar luckan och innerbelysningen i bilen går blink, blinke-blink, blink...

Går det att se ut då? no!
Ser andra mig då? yes!

Varje år så tänker jag att det här känner jag igen. Kanske skall jag studerat boken? Men det är ju alltid mörkt så en titt i instruktionsboken är omöjligt.

Jag måste komma ihåg detta till nästa år.
Men hur?

4 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

trösta dig med att läsa om daphne léons granbestyr: http://starlounge.msn.se/article.cfm?objectid=15844
Det känns alltid lite enklare att leva när man läser hennes blogg. Det verkar sjukt jobbigt, being daphne léon...

Anonym sa...

Nu bloggar jag ut tills mellandagarna - men gå gärna in och tävla! Ha en riktigt god jul!

Go:ran sa...

torgnysdotter:
va bra det känns nu.


charlotte:
tävling, då har jag redan vunnit

Annchen sa...

om du är förutseende nog att ta fram julgransfoten innan du åker och köper granen så lämna anteckningar om allt du behöver minnas i den eller nån låda med julpynt... tatuering kanske vore nåt för dig annars?