måndag, augusti 25, 2008

canvassäljare på nya områden

Gick och strosade på stadens gator som en vanlig man, lite som fantomen faktiskt. Ibland håller jag ju på att förändra världen men ibland vandrar jag bara omkring. En tanke slog mig dock, vad enkelriktat utbudet av canvassäljare är. Varför inte glädja oss invånare med nya innovativa säljområden?

- Hej, viken elvisp har du?
- ja hej du... jag tror jag har en philips...
- blir grädden bra?
- ja asså det vill jag nog minnas att
- Det skulle väl vara bättre med en krupps med nya högteknologiska gräddvispar och dito smetkrokar? Det låter väl bra?
- ja asså, vi har ju redan en visp och
- Du förstår att denna krupps har 17 förinställda och anpassade program för olika användningsområden. Du förstår finessen med krupps nu va?
- jaha, oj, jo
- Det är ingen bindningstid, bara ett abonnemangsavtal med fast månadspris som gäller så länge du vispar med krupps i återkommande tvåmånadersperioder. Det låter väl bra?
- jo det är klart att en krupps kanske
- Och , oss emellan, du behöver inte betala mer än för visparna och krokarna. Vilket innebär, som du säkert förstår att du, just du, får denna krupps gratis. Vassego
- Hurra, hurra, jag är utvald. jag har fått krupps.


eller kanske inte...

2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

har du hun...förlåt, jag menar varg, också!?

Go:ran sa...

td:
det händer...