tisdag, augusti 05, 2008

sex mer eller mindre, en utmaning

Ja, ja Ok för den här gången då...

Jag deltar härmed i utmaningen från den välskrivna och alltid så klarsynta Torgnysdotter:

Sex mer eller mindre underliga saker om mig själv
  1. Jag deltar aldrig i bloggutmaningar, detta är bara min andra. Vilket antagligen säger något om min principipfasthet. Men nu blir det inga fler utmaningar.
  2. Min göteborgska accent är allt för utspädd. Men de som hör den blir mina vänner för evigt.
  3. Jag jobbar med kommunikation fast det är Kommunikation som jag vill jobba med. Det är inte så underligt, egentligen.
  4. Jag har blivit gullad av anna book... och det är ju lite underligt
  5. Jag är inte så blå i verkligheten som på kortet, åtminstone inte senast jag kollade och om det nu var någon som händelsevis trodde att jag var en smurf.
  6. Jag har en sommartradition att klippa min häck. Och det har heller inget med mitt utseende att göra, för där finns inget mer att göra...

Underligt nog.

Och nu utmanar jag härmed mina lyten , charlotte.nu och stationsvakt .
Take it away.

Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna. Till slut väljer bloggaren tre nya bloggare och gör en lista av deras namn... Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras blogg för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

7 kommentarer:

torgnysdotter sa...

ååh! jag är glad att du inte är principfast. Fast lite besviken att du inte är blå.
Jag är, dessvärre, precis så svartvit som på bild...

michanek sa...

Jag är glad att det inte var din egen häck du klippte. Det kan inte vara roligt att känna sig rumphuggen hela somrarna...

Göran sa...

td:
fast jag lever principlöst i det blå


m:
men hellre rumphuggen än snarstucken,,,

michanek sa...

Hmmm, tänkte fortsätta med ordleken, men insåg att det var värdigast att låta bli...

Charlotte sa...

Tack för utmaningen! Ska ta tag i den snart, tar lite tid att välja mellan alla underligheter... :-)

Mina lyten sa...

Men Göran! Lite stillsamma avslöjanden tycker jag att det var. Jag hade en kopp vin brevid mig och spetsade in mig på smarriga detaljer.
Men jag log små mysigt, det gjorde jag.

Göran sa...

m:
näää, varför då?

c:
Det blir nog inga problem...

ml:
för mer smarriga avslöjanden behöver jag nog ta en kopp vin oxå...
skål!