tisdag, juni 10, 2008

hahaha, länge leve rebellen

jag visste det, jag har känt de mörka ögonkasten, jag har hört pustandet, jag har märkt de markerande rörelserna för att ställa saker och ting på sina platser.

Jag har mött Torgnysdotter, jag har mött tanten i henne, jag har mött äkta kärringkvalité.

Men så lätt ger jag mig inte.

Jag förflyttar inga korgar.
Jag lägger inte dit varu-avskiljare.
Jag lägger inte varukoden åt rätt håll.
Jag tokvägrar blå skotossar.
Jag ... etc ...

Jag är en sann rebell,
i ulltofflor

4 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Ära den som äras bör!!!

Go:ran sa...

torgysdotter:
jajjamensan,
rohajjj
...

Anonym sa...

Men Göran då. Tänker du inte ens lite på den stackars kassörskans (min) rygg?

Go:ran sa...

annchen:
nähänäÄä att jag tänker på någon stackars kassörskas rygg...
förutom din då. Jag skall alltid sköta mig när du sitter i kassan!