fredag, oktober 03, 2008

idag har jag gjort något radikalt

Idag har jag gjort något radikalt. Det är riktigt stort!

När man som jag är en arbetande arbetsökande har man en närmast manisk drivkraft att söka alla de jobb som ramlar ner framför ögonen som finns i möjligheternas sfär.
- den tar jag, perfekt
- kan gå, jag prövar
Och så lägger jag alla de spännande jobben i en ansökans hög som jag därefter betar av allt eftersom ansökningstiden går ut. Så jobbar jag!

Men idag, idag låg där två ansökningar som jag tänkte formulera mig väl till. Och jag tog dom i hand och slängde dom. Japp. Bara sådär alltså. Otroligt radikalt och omvälvande.

Jag tänkte som så, vad får jag i retur av mitt engagemang? I stort sett ingenting. Vissa bekräftar inte ens ju. Urbota trist och visar dessutom på brist i kunskap på omsorg av sitt varumärke. Men mer om det senare, som den fd. vänsterräven Göran Skytte avslutar sina välbetalda krönikor med ibland.

Nu är jag alltså trött på att söka jobb och tänker i protest låta bli att söka jobb en stund (meddelas endast på detta sätt). Jag skall istället samla kraft och kanske kan hitta en coach som kan sparka ut lite bättre engagemang hos mig, ge mig en spark i baken i rätt riktning helt enkelt.

Förresten, jag skall nog faktiskt fortsätta min radikala bana och låta bli att göra energisugande aktiviteter på ett bra tag.

Bäva månde världen,
men mer om det senare...

2 kommentarer:

Eva Kihlström sa...

Mmm, släng dem gärna typ åt sydost - mot mitt håll...

Jag är som väl alla förstår minst lika trött på sökandet men har på nytt satt igång med mitt paniksökande efter den senaste besvikelsen. (Den som inte vet vad jag syftar på kan ju kolla in den här länken:
http://evaihjo.blogspot.com/2008/09/egentligen-har-ju-inget-hnt.html )

Unknown sa...

Jag är helt med dig. Själv sökte jag hysteriskt många jobb och så fick jag ett som jag inte ens sökt. Och som du säger, få var manade att ens svara med ett artigt nej tack.
I dessa stunder önskar jag att jag var envåldshärskare och kunde straffa de dumma hårt. Det är en av mina mindre fina sidor...