onsdag, april 02, 2008

samtal väntar

hade väl svårt att sova, eller nå't. Så vad göra annat än att läsa telefonkatalogen...

Det finns en otjänst i telefonaktiebolagets erbjudande som gör vardagen lättare. Har jag aldrig märkt! Det är samtal väntar.

Jag sitter där med luren vid örat och pratar i allsköns vederkvickande ro och dialogen sker med, som det verkar, ömsesidig respekt och lust. Då hörs det två korta tonstötar och man undrar vad det kunde vara. Slut på batteriet kanske, men inte i en väggfast telefon inte, hmm. Men din vän i luren blir plötsligt och påtagligt förändrad och säger:

- Nä, tyvärr det ringer på mig, Vi får prata vidare en annan gång...
- ehhhh, jaha?

eller

-
Oj, nu ringer någon mej.., jag skall bara kolla vem det kan vara, häng kvar du....
åter i luren
- ja, men vi säger väl så, jag måste ta det andra samtalet, så att...
- eeehh, jaha???

Samtal väntar har aldrig varit till min fördel. Det är aldrig mig som någon vill prata med.

dax att sälja sina aktier bums
och gå till sängs

Inga kommentarer: