Det är en tråkig historia utan någon vinnare.
Vem har tryckt till vem egentligen?
Som jag ser det finns det två förlorare i dagsläget.
Finns det något att lära av X vs. Y. Att det skrivna ordet kanske
inte är att föredra om man skall kommunicera åsikter och vill bli
förstådd. Det borde vara ristat i denna skolas väggar men det var
inget arkitekterna tänkte på att alla väggar är ett hinder för muntlig
kommunikation.
Åren på skolan innehåller fler exempel på mindre bra
kommunikation, vilket ju faktiskt är förvånande med
tanke på att vi skall lära oss ämnet kommunikationsvetenskap.
Men det är kanske bara av akademisk betydelse.
6 kommentarer:
Kloka ord om kommunikationen! Det har ju visat sig att det är si och så inte minst mellan våra lärare...
Det skulle kunna vara ett praktexempel på hur kommunikation skulle kunna gå till. En student tillämpar sin rätt att ifrågasätta och kritisera å ena sidan, och en föreläsare som lägger fram motargument; som sig bör i en akademisk miljö. Eller är den det?
Jag tänker inte säga Mea culpa...
Generellt är skolan mer av karaktären "Högskolan i BEHOV av lärande och kommunikation" snarare än "Högskolan FÖR lärande och kommunikation".
Verkar som om det händer lite i studentvärlden... Själv lever jag ju i verkligheten... Men för att fly bort ibland tager jag mig understundom en 5-poängare, skämt åsido, vissa föreläsare är väldigt känsliga för kritik i vilken form det än må vara, hälsar Heléne som f.ö gärna fikar ibland...
Skicka en kommentar