torsdag, februari 23, 2006

skriva bloggar, hur gör man

Skall jag fylla min blogg med kvanitet eller kvalitet?
För vad är min åsikt i sajberspäjs, om inte en droppe
i en pöl. Jag sitter och skriver åsikter som jag förväntar
mej att få kommentarer om. En kommentar är tråkigt,
10 kommentarer och jag tror att jag har förändrat världen...

Jag citerar,
"Bättre en fågel i handen än 10 i skogen"

Det är ju dessutom lättare att missförstå en text,
vilket skapar utrymme för menigslös kvantitet
på bekostnad av meningsfull kvalitet.
Hur roligt och intressant är det i längden?

Att blogga är nog inte riktigt min grej. Eller har jag missat poängen?

6 kommentarer:

Sonyericsson sa...

Jag drar mitt strå till stacken och kommenterar nu är det bara 9 kvar tills du färandrat världen... Nja, 10 som du kanske har påverkat åt något håll.

Göran sa...

Tack, jag blir så glad

Anonym sa...

Att blogga och få kommentarer är inge lätt,
meddelas endast på detta sätt.


Förändrade du kommunen idag?
Gick det bra?
Oinloggad legofantast

EvaK sa...

Värst vad du är filosofisk, längst därinne...! Klart att det är meningsfullt att blogga, se bara vilka viktiga och världsförbättrande åsikter jag luftar på mina ;P

Men det finns många sätt att förändra världen, och alla sätt passar inte för alla. Så är det bara.

Jag tycker i alla fall att den här kursens bloggande har gett mej en lite djupare blid av mina klassisar. Skulle ha varit lite tidigare i utbildningen, bara. Nu skiljs vi ju snart åt. YESS! Vi kan ju alltid hålla kontakten i våra bloggar!!! :)

Göran sa...

längst där inne är inte filosofi, längst där inne är , är , äsch nu glömde jag ..

Eva Pettersson sa...

Håller med om att vi skulle haft våra bloggar tidigare. På det viset skulle vi lära känna varandra mer. Men att vi skulle lägga in tre i veckan är svårt att hålla och få något meningsfullt ut av. Jag är väl den som tagit lättast på detta. Jag har mest bara lagt in lite struntsaker för att ha något att säga. Men förhoppningsvis kanske något roar någon eller någon kanske känner igen sig.