torsdag, december 25, 2008

SJUKT SJÄLVFÖRTROENDE

Jag har ett sjukt stort självförtroende, ibland / NU!

Frågar du nu så skulle jag kunna befria dig från din blindtarm.
Det är ju bara att skära lite...

Men detta är ju inte bra, att kunna allt. Jag kan vara en vandrande bomb som kan brisera i helt fel situation. Och "jag kan ju allt" bland meriterna funkar alldeles uppenbart, inte.

Världen är bra trångsynt.

Mitt självförtroende hjälper mig inte för tillfället.

Jag vet inte vad jag skall göra.

Kanske att jag inte skall börja skära; bara rispa lite...
För lite självinstinkt har jag ju

6 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Med det självförtroendet kan du väl dela med dig av en endaste liten romanidé.
Eftersom det inte är något fel på min blindtarm, liksom...

Go:ran sa...

td:
hmm, ok ett undantag då!
En sjukhusroman;
"Läkar´n bröt ihop vid min blindtarm, men det var ju benet som var knäckt".
jobba på nu

TORGNYSDOTTER sa...

ovärderligt. Tack!

Eva Kihlström sa...

Jag vet något som kan bota ditt plötsligt påkomna självförtroende, om det är så att det är i vägen.

Sök jobb åt mig! Tänk dig att du är en medelålders kvinnlig akademiker med 267,5 högskolepoäng och ca tjugo års arbetslivserfarenhet + vuxna barn. Omkring 400 sökta jobb, sju intervjuer...

Då blir du snart av med det, det lovar jag!

(Tack och lov för eget företag, även om det inte dräller av uppdrag där heller!)

Go:ran sa...

eva;
med tanke den framgång mitt självförtroende ger så, det är sjukt lyckat...
Visst, nästa jobb är i teorin redan ditt´

Eva Kihlström sa...

OK, tack, då säger vi det! I teorin åtminstone...