torsdag, januari 10, 2008

tillfälligt fel..

Det påstås från påstådda välunderrättade källor att julen har inneburit flera kilo mer av svenskar. Det hade jag ingen aaaning om att invandringen ökade över helgerna. Välkommen, säger jag.
Eller då kanske man säger antal..?

Jag det är sådant där som jag funderar över när julens slaggprodukter har satt sig i hjärnan. För där inne råder ett stilla vakuum och inte många substansiella tankar knackar på och vill ut. Över dörren till mitt hjärnkontor sitter en lapp med "tillfälligt fel, använd annan hjärna". Men det kan ju inte jag. Jag har ju bara denna enda. Är det vanligt?

Jag hoppas att något snart sticker hål på detta vakuum och nya 2008-idéer exploderar ut och...
Exploderar gör väl inte något där det råder vakuum förresten, det heter väl , ja Är det vakuum så är det.
Jag hoppas i vart fall på att, vad det nu var ...

Hur var det, varar julen till påska varje år...

det här blir ett lååångt år

4 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

det känns som om jag förstår dig. Tror det finns ett namn på den här åkomman - januari.

Anonym sa...

Tryck bara på "Ctrl+Alt+Delete... :) Ja, det här året blir nog ungefär lika långt som det förra... sedan att tiden är relativ, det är en relativ fråga. // maluca
P. S. Gott Nytt... D.S

Go:ran sa...

Tack för de relativa problemangreppssätten.
Frågan nu är då om jag skall vänta in månadsskiftet eller göra en omstart, en norsk kanske till helgen...

Annchen sa...

det är inte det man äter mellan jul å nyår som man går upp i vikt på, det är det man äter mellan nyår och jul...