torsdag, september 20, 2007

adrenalin fylla

Jag har just skällt ut en myndighetsperson, helt i onödan...

Jag är lite åt "ordning och reda, pengar på fredag" människa, men utan blå tossar... Så när en räkning med en påminnelseavgift dimper ner från en myndighet ser jag det som en omöjlighet. Hur skulle jag kunna ha missat en inbetalning. Det finns bara inte.

Jag ringer kundtjänst och förklarar det omöjliga och
- Jag tänker minsann inte betala någon avgift!
Vad händer då? Möts jag av hjälp och sympati? Har personalen gått någon "plocka ner kunden på ett glatt sätt"kurs? Inte då! Jag skulle ha saknat fakturan för länge sedan menade kundtjänsten och hört av mig. För en faktura följer alltid med, tex när jag köper en tågresa...

För det första kära kundtjänst, tågresor köper man i sin Resebutik. För det andra är det lite mycket begärt att jag efter en tid skall börja undra, var är fakturan? Vem är så intresserad av att betala en räkning?

Till slut försöker kundtjänst dock att förstå och berättar var de gömt/hur fakturan ser ut. Och jovisst där var den..., ursäkta mej då...
Därefter städade jag av mig adrenalinet som pumpade. Det blev rent i hela huset. Jag kanske skall skälla ut någon annan nästa gång jag skall städa och inte orkar. Bara ingen pumpar upp sitt adrenalin hos mig.

Inga kommentarer: